XelionOne

Wat is XelionOne

Met XelionOne bieden wij een alles in één dienst. U betaald een vast bedrag per werkplek. U kunt zoveel toestellen als u wilt onder uw persoonlijke aansluiting hangen en onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. U maakt gebruik van een moderne telefonie centrale in de Cloud en hoeft dus niet meer te investeren in een dure telefooncentrale op lokatie. Ook zal uw telefooncentrale nooit verouderen, want updates naar nieuwe versies zijn inbegrepen. Dat is voor u een garantie voor de toekomst dat u altijd gebruik maakt van de nieuwste technieken zonder herinvesteringen.

Bieden jullie met Xelion One een volledige dienst

Ja, wij bieden alle features voor het All in One bedrag. Dit is geen uitgeklede versie.

Verkopen/verhuren jullie zelf ook VoIP toestellen ?

Ja, u kunt bij ons VoIP toestellen bestellen. Ook heeft u de mogelijkheid om deze bij ons te leasen. Wij kunnen hiervoor een offerte op maat maken.

Betekent Hosted Telefonie, dat ik geen telefooncentrale op lokatie meer nodig heb ?

Dat klopt helemaal. Uw telefooncentrale wordt door ons gehost in ons datacenter in Amsterdam. U heeft hierdoor een hoge beschikbaarheid. Zelfs als uw Internetaansluiting in storing zou zijn, kunnen wij uw telefoontjes doorsturen naar een vooraf aangegeven telefoonnummer. Het enige wat u nog op lokatie heeft zijn de telefoontoestellen.

Ik heb bestaande SIP telefoontoestellen. Kan ik die gebruiken ?

Ja dat kan in de meeste gevallen wel. Het toestel moet ten eerste SIP ondersteunen. Als het niet duidelijk is of het kan werken, dan kunnen we dit eerst gaan testen zonder enige verplichting om de dienst af te nemen.

Welke features heb ik met XelionOne tot mijn beschikking

XelionOne heeft standaard heel veel features. Deze zijn bijna allemaal gratis. Wij hebben de belangrijkste features samen gevat in een stel brochures.

Folder Xelion Features

Xelion Contact center

Ik begrijp dat XelionOne ook een APP voor Android en IPhone heeft ?

U kunt, als onderdeel van de XelionOne userlicentie, de Xelion APP gratis downloaden via de App- of de Playstore. Met deze APP is de vast/mobiel integratie een feit. Wat u allemaal met deze APP kunt doen, kunt u lezen in de volgende brochure: Xelion6 App Highlights

Wat zijn de eenmalige kosten

Wij rekenen voor de setup van de XelionOne telefooncentrale geen setupkosten. Standaard leveren wij de centrale op met een SIP trunk, 1 telefoonnummer en de door u aangeven Userlicenties. Wanneer u de over de kennis beschikt om de centrale zelf in te richten, dan kunt u dit doen. Wij raden het echter wel aan om in eerste instantie dan de basis door ons te laten inrichten. Uiteraard kunnen wij ook uw hele centrale inrichten. Wij zullen dan met u de gewenste configuratie doornemen en u een vrijblijvende offerte doen toekomen. Voor de volgende zaken worden eenmalige kosten gerekend:

  • extra telefoonnummers bovenop het gratis Nederlandse nummer
  • Configuratie telefoontoestellen
  • Configuratie XelionOne centrale
  • Aanpassingen lokale netwerk, om deze VoIP compatible te maken
  • Professioneel ingesproken voiceprompts
  • nummerporteringen voor nummerbehoud

Werkt de dienst overal waar maar een Internetaansluiting is

Wij zouden deze vraag graag met “ja” beantwoorden, echter de praktijk is anders. De dienst is sterk afhankelijk van een goede internetverbinding met voldoende bandbreedte en de Internet Router. Wanneer de dienst over een “gedeelde” verbinding gaat, waar ook al het andere internetverkeer over loopt, is het van belang dat er voldoende bandbreedte over is. Er zijn diverse mogelijkheden om te garanderen dat uw voldoende bandbreedte heeft, maar dat wordt altijd in een gesprek duidelijk en indien nodig wordt een netwerkscan uitgevoerd op lokatie. Uw Internetrouter moet VoIP compatible zijn. Dat houdt met name in dat de NAT (Network Address Translation) implementatie, in uw Internet router, om moet kunnen gaan met VoIP. Hier kunnen wij een advies in geven, maar eventueel ook een oplossing voor bieden. Ook wanneer de router niet VoIP Compatible is, zijn er mogelijkheden die we door kunnen nemen.

Hoeveel simulatane gesprekken kan ik voeren ?

Op het aantal SIP kanalen zit geen limiet. U kunt dus zoveel mogelijk gesprekken tegelijkertijd afhandelen als u wenst.

Hoeveel bandbreedte heb ik nodig voor een gesprek ?

Wij bieden standaard de G711 μ-law a-law  codec aan. Als u aan de veilige kant wilt zitten, ivm bandbreedte reservering voor VoIP, dan kunt u rekenen met 115 Kbit/s per gesprek. Houdt u hier rekening met zowel de up- als download. Wanneer 1 van beide vol zit, zullen de gesprekken verstoord verlopen.

Ik heb een bedrijf in het buitenland, bieden jullie ook internationale nummers ?

Ja, wij kunnen zowel nieuwe nummers aanbieden als nummers naar ons netwerk porteren. Voor prijzen kunt u kijken in onze tarievenlijst.

Ik heb 1 of meerdere bestaande nummers die ik graag wil meenemen naar XelionOne ?

Ja, dat is mogelijk. U kunt elk nummer meenemen naar onze XelionOne dienst. U dient van te voren bij uw huidige Telefonieaanbieder aan te geven dat u uw nummers laat uitporteren en daarmee uw diensten wilt opzeggen. Wanneer wij na het indienen van de portering een acceptatie terug krijgen, duurt het minimaal 6 werkdagen voordat het nummer geporteert wordt naar ons. Ook kunnen wij een wensdatum meegeven, mocht u bijvoorbeeld pas over 2 weken willen laten porteren.

XelionOne voorwaarden

Er zijn een aantal voorwaarden wanneer u het XelionOne product bij ons afneemt, namelijk:

  • Het minimaal aantal af te nemen Userlicenties is 2
  • De contractstermijn is 1 maand. U kunt per maand Userlicenties bijschakelen of opzeggen. Hiermee groeit uw centrale altijd mee met uw bedrijf en indien nodig kan deze ook weer mee krimpen. Geen langdurige verplichtingen dus.
  • Betaling geschied altijd via Automatische incasso